keskiviikko 30. syyskuuta 2015








Mustaa & Harmaata



Iltaa tupiin.

Toivottavasti viikkonne sujunut mukavasti tähän asti.


Viime aikoina minun blogia seuranneet ovat ehkä huomanneet että olen tykästynyt harmaaseen.
Ja jokin aika sitten kun sattumoisin voitin JDL:n FB sivuilla 20 purkkia kalkkimaalia tämä meikäläisen hurahdus syveni :). Heillä on NIIN ihania heidän harmaat sävyt.
Minähän maalasin silloin ruokapöydän tuolini niillä harmailla.

Nyt olen maalannut yhden lampunvarjostimen harmaalla sävyllä.

Tämä kalkkimaali on siitä hyvä maali että se ensinnäkin ei vaadi mitään hiomishommia taikka pohjamaalia sekä se tarttuu melkeinpä mihin materiaaliin tahansa.
Olen maalannut kangasta, lasia, peltiä, porsliinia, saviruukkuja ja tietysti puuta.












Lasipullot saaneet kaksi kerrosta kalkkimaalia ylleensä.






Tämä peltipurkki samoiten.
Kuvassa ei kansi vielä maalattu ;).

Tämän minun mustan värinhän ostin meidän syysmarkkinoilta
Pialta joka pyörittää nettikauppaa DesignbyP


Te jotka olette pähkäilleet maalatako jotakin kalkkimaalilla, niin teille voin sanoa että rohkeasti vaan.
Mutta muistakaa vahata pinta maalaamisen jälkeen tai sitten kokeilla sitä JDL:N primer & finishiä jotta saatte pinnan " suljettua".
Kuten jo aikaisemmin taisin mainita niin minulla on tosin tuoleista jo kulunut hieman maalia kaikista kolhuista.
Joten olisi todella mielenkiintoista kuulla jos joku tuota primeria on käyttänyt. Kestääkö huonekalut paremmin kolhuja ilman että maalit lähtee?!


Nyt nappasen kupin kahvia ja lähden pihalle nauttimaan auringosta.






Aurinkoa iltaasi!









2 kommenttia:

  1. Voi miten kivan näköisiä! Tykkään myös harmaasta.

    VastaaPoista
  2. Tuota maalia pitäisi kyllä joskus kokeilla, kuullostaa ja näyttää niin hyvältä:)
    Hugs&smiles<3

    VastaaPoista