torstai 8. lokakuuta 2015








Hyrr




Kylläpä on kylmä.
Enhän minä ole tottunut kylmään.
Meillähän oli niin kauan lämintä.

Ei tässä muu ole auttanut kun etsiä pitkätkalsarit esille.

Takkaa olen nyt lämmittänyt joka päivä tällä viikolla.
Villasukat jalassa hiippailen kotona.


Näittekö muuten eilen illalla revontulet?
Olin koiraa pisuttamassa kun katsoin taivaalle ja näin jotakin outoa.
Ensiksi ajattelin että silmät tekee minulle tepposia.
Mutta kun lasit laitoin päälle näin että, ei himpskatti revontuliahan ne ovat.
Todella kirkkaana näkyivät jopa täällä etelärannikolla.
Tälläiselle etelän tytölle nuo revontulet ovat jotakin eksoottista ja mystistä.
Istuin pitkään terassilla ja ihailin niitä.


Tänään olen tehnyt muistitauln
vanhoista kehyksistä.






Näissä ensimmäisissä kuvissa tosin näkyy pieni tarjotin joka saanut ylleen JDL kalkkimaalia.









MIten minä siis tein?!

Mittaa kehyksen sisäosan johon korkkitaulu kiinnitetään.
Ja HUOM! kannattaa leikata korkkitaulu ENNEN kuin kiinnittää kankaan jonka maalaa.
Meikäläisellä pää ei oikein tänään ollut mukana "fibrosumun" takia, joten kiinnitin kankaan ENNEN kuin olin sen pienentänyt oikeaan kokoon. Kokemuksesta voin kertoa että oli hiukkasen hankalaa jälkeenpäin pienentää.







Kun liimat kuivuneet, pensselöi maalia pintaan. Kangas vetää itseensä aika hyvin joten kerroksia voi tulla monta. Itse pensselöin kaksi kerrosta.






Sitten odotetaan että maalit kuivuu.






Tuossa kuvassa näyttää läikikkäältä, mutta se johtuu siitä että töpöttelin joihinkin kohtiin mihin pensselinvedot eivät ottaneet kunnolla. Kuivuessa ei näytä tuolta.


Tälläisiä duunailuja tänään.






Pirtsakkaa loppuviikkoa!











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti