torstai 23. huhtikuuta 2015








Lisää Vaivoja




Sain hakeutua lääkärin vastaanotolle tänään.

Minulle nimitäin iski mieletön räjähtävä pääsärky eilen kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Sain näköhäiriöitä ja oli hetki jolloin puheentuottaminenkin oli vaikeata.
Voi sanoa että puhuin mitä sylki suuhun tuo. Ei vaan yritin puhua puhelimessa ex-kolleegani kanssa, joka töissä Ahvenanmaan hätäkeskuksessa, ja jonkin aikaa meni ihan suht hyvin puhuminen mutta sitten aloin huomaamaan että nyt ei kaikki ihan ok. Hän itse sanoi lopuksi että ehkä parempi lopettaa puhelu sillä sanat olivat ihan jotain muuta.

Minulla on vuosia sitten ollut pienempi aivoinfarkti joka löytyi magneettikuvauksessa Meijlahden päivystykseen joudutuani.
Silloin minulla heitti enemmän päässä eli kaatuilin toispuolisesti.

Jos virkaminäni olisi kuulut nämä symptoomit olisi herätyskellot alkaneet soimaan....aivotapahtuma....lisäkysymyksiä.....

Mutta nyt en ole vika-minä-vaan-Maija-Meikäläinen-minä.

Inhoan lääkäreitä yli kaiken joten ajattelin sinnitellä yön yli.
Asunhan sairaan-hyvän-kuljettajan kanssa joka ehkä ihan viime hädässä alkaisi reagoimaan ;).

Tänään on hieman parempi olo.


No mitä lääkäripoika ( en voi sanoa setä sillä poika se oli ) sanoi.
Haastatteli perinpohjasesti. Kylsei aivan kaiken ja vähän lisääkin, Teki neurologiset tutkimukset.
Halusi löytää minusta jonkun toisen vian kuin jonkin aivotapahtuman.
Hän päätyi vanhemman kolleegansa konsultaation jälkeen diagnoosiin migreeni.
Sain reseptin johonkin nenäsuihkeeseen jonka pitäisi auttaa näihin " kohtauksiin ". 
Kolmessa päivässä ohi.
Mitä jos ei ole ohi?
Mitä jos ei lääke auta?
No kokeillaan.








Saan taas olla onnellinen että minulla nuo vanhemmat pojat jotka voivat minua auttaa.
Minusta ei tänäänkään ole yhtään mihinkään ylimääräiseen :(.









Nyt heittäydyn vaakatasoon.

Voikaa hyvin.







Nauttikaahan keväisistä tuulahduksista tänään!




Erica





2 kommenttia:

  1. Heippa!

    Minun ensimmäinen migreeni-kohtaukseni oli aika samanlainen. Tai minulla meni ensin puhe puuroksi, päässä kuulin aluseet ok, mutta mies lapset eivät saaneet niistä mitään tolkkua. Sitten vähän ajan päästä ambulanssissa tuli julmettu päänsärky. Todettiin tutkimusten jälkeen migreeniksi ja sain myös jonkun nenäsuihkeen lääkkeeksi ensiavussa. Tämän jälkeen migreeni tuli sitten jäädäkseen ja juuri olenkin miettinyt estolääkitystä jatkuvien päänsärkyjen avuksi. Minulla migreeni tulee oikeaan silmään, sisänurkassa tuntuu pistävä kipu, kuin joku poraisi poralla siitä läpi. Jos en ota minkään valtakunnan lääkitystä niin lopulta menee näkö silmä kerrallaan.

    Toivottavasti sinullakin vain migreeni eikä mitään vakavampaa.

    Lissu

    VastaaPoista
  2. Migreenin sain diagnoosiksi. Mitään CT:tä ei lääkäri minulle "määrännyt".
    Itsellänikin nyt nenäsumute käytössä. Hieman minua pelottaa niitä käyttää kun käytän nyt jo lääkettä joka vaikuttaa tuohon serotoniinin tuotantoon ja niin tämä nenäsumutekin. Lääkäri kyllä varoitteli minua ja kertoi Serotoniinioireyhtymästä eli myrkytystilasta.
    Ja toivon todellakin että tämä migreeni ei nyt sitten tullut minulle jäädäkseen!

    VastaaPoista